2009-08-07
 02:13:33

äventyr i åsa/kungsbacka

Hej på er! Jag är nu hemma efter ett jädra äventyr ikväll! trött som fan nu men noll lust att sova så jag ska nog spela lite the sims =D

Åkte med camilla julia och jimmy till Åsa vid kungsbacka förut för att hälsa på hos Rosanna. Tog tåget 16:42 och vettefan vad tiden var när vi var framme, men tog nog minst en timme. verkligen minst! satt och umgicks med folk, grillade kött och hade allmänt trevligt bara. sedan drog vi till stranden, jag julia och camilla gick ner för att känna på vattnet. skönt vare iaf, gick runt barfota i vattnet en ganska stund, tog en massa sjuka foton och sånt. haha måste få dom av camilla! jimmy larsson har också en del foton som jag vill ha, sjuka foton på mig camilla och julia hoppandes i sanden. vi är då inte normala! haha. När vi skulle hem började dock själva äventyret, påväg till stranden hade vi kollat när bussen skulle gå så vi skulle välja mellan 10 bussen och 12 bussen. när vi stod på stranden så hade camilla fått för sig att en buss gick 11. så jag smsade min syster och bad henne kolla buss för mig, då fick jag veta att SISTA bussen gick för en kvart sen och nästa gick inte förräns tjugo i fem! ni undrar nog hur jag nu då kan vara hemma.. efter många äventyr så kom vi äntligen hem faktiskt.

vi gick snabbt till busshållplatsen för att försäkra om att detta min syster nu sagt var fel. tiderna vi hade sätt hade dock bara gällt på fredagar så det var så sant på, sista bussen hade gått... så vi började att promenera mot kungsbacka, 2 mil? lååångt.. stannade på nästa hållplats redan, alla tre tjejerna var pissenödiga, ja camilla och julia. jimmy ringde nån och försökte fixa skjuts.. krångligt vare.. när jag ser att det kommer en buss blir jag alldeles till mig, men kommer sedan på i nästa sekund att den åker åt fel håll, men jag börjar springa ändå och kommer på medan jag springer att det måste ju vara sista bussen och den kanske åker till ett garage i kungsbacka? visst fan hade jag rätt och visst fan fick vi åka med :) haha. där hade vi tur. när vi blev avsläppta visste vi dock inte vart vi var tyvärr.. vi gick en ganska bra bit tills jag kände igen mig och så visade jag vägen till stationen! men visst fan hade vi missat tåget.. nästa och sista gick inte förräns om typ 50 minuter? jättekul.. men satt och umgicks och lyssnade på musik så tiden gick hyfsat fort ändå. fick bilskjuts från centralstationen i göteborg av camillas låtsas pappa så det var ordentligt skönt, annars hade det tatt en 40 minuter extra för mig att komma hem. så det var riktigt skönt!

nu ska jag checka internet, sen sims en liten liten stund. :) sen läsa ut slummillionaire för jag vill börja  på twilight böckerna! =D

kanske kan visa lite bilder jag tog när vi var påväg till kunsbackastation. fick inte tatt så många.. använde mest camillas och jimmys kamera :) men ni kan få se bilder från hemvägen sålänge iaf :)

hoppas ni haft en trevlig torsdag!
Dagsbeskrivning / 0 kommentarer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: