2009-08-07
 03:48:23

Twilight & Slumdog millionaire

nu blire till att lägga mig & läsa slumdog millionaire, har la bara nåt kapitel kvar. så jag vill läsa ut den, för jag vill börja på twilight böckerna ju! haha. Slumdog millionaire är dock riktigt värd att läsa, men ännu mer värd att se för er som inte sett den. Den finns ju på både film och bok. ni borde både läsa och se den med ;) är som två helt olika historier, ok båda handlar om att han är med i Vem vill bli milijonär? Men alla tror att han fuskat när han vunnit milijonen. så han berättar hur han kan varje fråga för i filmen en polis och i boken för sin advokat. redan där skiljer sig boken & filmen. men själva historien som han berättar om varje fråga är olika mellan filmen och boken. det är lite synd tycker jag. för alla historier i filmen var riktigt bra, fast de är de dock i boken också. vissa bättre än andra. men eftersom de skiljer sig såpass mkt så tycker jag ändå det är värt att se filmen & läsa boken (:

Längtar dessutom till 2an i Twilight serien kommer på film! hoppas den blir bättre än den första. för alla har pratat om hur bra den var, men jag tycker helt ärligt att den inte alls höll måttet. lite synd ändå, eftersom böckerna är riktigt bra. det är nog de bästa böckerna jag någonsin läst och jag har ändå läst en del böcker eftersom jag alltid vart intresserad av att läsa. inte på senare år men tidigare. men det är bra att läsa böcker så jag ska försöka starta igen, ska iaf läsa de tre twilight böckerna jag inhandlat nu iaf! även om jag redan läst ettan & tvåan innan. men det var ju på högstadiet, mer än två årsen ju!

nu blire sängen med slumdog millionaire! GODNATT! =)
Tankar / 0 kommentarer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: