2009-02-19
 00:19:30

Ensamble och konsert!

Ensamble idag gick faktiskt bra, började som jag skrev tidigare idag med den nya låten och efter några spelningar kom vi igenom låten iallafall :) Nu kör vi den på måndag också och då ska vi sätta den ordentligt och bra. haha. sen efter det ska vi börja finslipa på alla 5 låtarna för v.10 blir det dags för KONSERT! Först var det meningen att vi skulle åka ner till Uddevalla och uppträda med eleverna som går på plusgymnasiets musiklinje där men tyvärr blev det inställt för våran del för våran klass har vart alldeles för lata och helt enkelt skitit i att verkligen repa in alla låtar. Så våran lärare sa att vi inte kan åka dit för vi har inget bra att visa upp, så nu ska vi använda våran sista tid och ha konsert här hemma i Göteborg istället och försöka prestera något bra för våra nära och kära istället. Hoppas vi i klassen lär oss av våra misstag nu, hoppas att vi inte sumpar nästa chans att få uppträda med Uddevalla eleverna igen.

Min grupp ska spela 5 låtar och de två andra ensamblegrupperna ska spela 4 låtar var. och sätter alla sina låtar så kommer vi att visa upp 13 låtar sammanlagt. Jag kan tyvärr bara min egen grupps låtar och de är:

Crazy - Tori Amos. Som jag kommer att sjunga.. hatar den låten.. men jag ska försöka göra den bra, vilket jag tvivlar på att jag kommer men jag kan inte göra mer än att försöka ;)
You Had Me - Joss Stone . Den kommer Sandra Söderlund att sjunga och den är jag säker på att hon kommer göra grym. För hela hon är grym! Haha. Det lovar jag! Hennes röst är så jädrans speciell och så jädrans bra. SÅ kom dit och lyssna så får ni se.
Steve McQueen - Sheryl Crow. Den kommer Julia att köra, hon kommer säkert göra den jättebra. Idag på ensamble var hon lite blyg, men det var jag också första gången jag skulle köra min låt.. och jag kommer vara så nervös på konserten så jag kommer dö haha. detkommer säkert julia också vara men hon kommer göra det bra ändå :) hihi.
Youre the storm - The Cardigans. Detta är Amanda Sjöstrands låt, hennes röst passar perfekt till denna låten så jag är säker på att hon kommer att göra den bra.
Och sista låten som jag inte kommer ihåg artisten på heter:
Are you gonna go my way. Den kommer Rocio att göra och hon gör den säkert svin bra :D hihi

Jag tycker iallafall att ni ska komma på konserten! Säg till mig om ni vill komma så berättar jag vart och så :)
Nu ska jag prata lite med Andre på msn, läsa lite bloggar och kolla runt lite på internet bara en liten stund. Tar nog med mig datorn till sängen nu och gör allt det. Efter det blir dt att kolla på tv lite och sen blir det att sova. Sovmorgon till 09:50 imorgon, men hade behövt en mycket längre sovmorgon. Men det får duga. Dags för Afrodans imorgon! Kommer att bli jobbigt så därför behöver jag sova så jag orkar. Godnatt och sov gott! <3
Music / 0 kommentarer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: