2009-07-20
 19:48:11

Jag var tvungen för att få igång mig själv..

Jag fick sätta upp några mål för mig själv, för annars kommer jag aldrig komma igång.

- Sluta bita på naglarna, har försökt så många gånger nu men lyckas aldrig. men denna gången ska jag inte ge upp, och ska lägga på stopp och väx varannan dag ungefär!
-
Äta godis/onyttigt endast på fredagar och lördag. Kommer jag lyckas med det då? Det har jag ju också sagt så många gånger att jag ska hålla, men det är fan på tiden nu, vill inte gå tilltandläkaren nästa gång och höra att jag har minst 5 hål, IGEN! Vill inte ha en massa finnar och vill inte öka i vikt hela tiden.
-
Gå ut och cykla minst en gång i veckan och ta en promenad varje dag! Det kan väl inte vara så svårt? Så länge vädret tillåter så är det bara skönt att ta en cykeltur och en promenad. Jag har ju sett vilka framsteg jag gjorde när jag cyklade fram och tillbaka till jobbet, så det säger jag ju gärna inte nej till. cykling är ju väldigt bra träning har jag hört, får kolla med mamma bara så att jag får låna hennes cykel eftersom min är borta.
-
Ha börjat träna ordentligt igen, tre gånger i veckan, måndag, onsdag & fredag! Nu fan! Försökte med detta för två månader sen, tränade två gånger men sen tog det slut. nu ska jag fixa detta! var på gymmet idag och kämpade som en gris, nästa gång blir på onsdag och nästa efter det på fredag, sen blir det vila i helgen och sen sätter jag igång på måndag igen. nu ska jag fan hålla mig till detta. Jag förlorar ingenting på det! Har ju ändå inget annat för mig på dagarna, dessutom kanske jag kan nå mina mål med min kropp och min kondition.
- Städa mitt rum minst en dag i veckan! - dammsuga och plocka undan. Och försöka hålla det hyfsat rent varje dag, bädda sängen och inte ha en massa disk på skrivbordet. Jag lyckas alltid samla på mig en massa disk på skrivbordet, en massa tvätt på fåtöljerna och en massa strumpor på golvet. Ska förska hålla det borta och bädda sängen varje morgon. Och en dag i veckan tar jag och dammsuger och plockar undan det jag tyvärr lyckats samla på mig under den senaste veckan. det kommer bli bra det här!

Det kommer säkert bli jättesvårt att klara detta, men det är lika bra jag börjar nu när jag har sommarlov och tid. när skolan börjar så kommer det komma ännu mer att tänka på. Så jag ska klara detta nu. Målen ska jag ha fulländat innan Juli månad är slut, ska självklart fortsätta i augusti och framåt, men jag ska kunna hålla dessa grejer innan juli är slut.. =) Min älskling hjälper mig mycket också, han kommer att promenera och cykla med mig för att jag inte ska skita i det, camilla kommer att träna med mig så att jag går till gymmet, och älskling kommer tjata på mig när det gäller varenda punkt, & drf sa han till mig att lägga till det här målet på min lista:

- Lyssna på andre när han tjatar på mig att följa min lista! haha, han har så rätt. det måste finnas med på listan annars kan jag ju bara skita i när han tjatar. men är detta också ett mål att lyssna på honom när han tjatar om att hålla mig efter listan, så måste jag ju göra det! haha..

Världens underbaraste pojkvän, vad skulle jag göra utan honom! :)
Önska mig lycka till för nu ska jag klara detta!
Tankar / 0 kommentarer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: