2009-03-11
 00:04:48

Detta har vart min dag

Nu är jag tillbaka, hade inte så jättemånga nya blogginlägg på bloglovin så jag är redan tillbaka så snabbt. hah.

Hur mår ni idag och hur har eran dag varit? Själv mår jag helt ok, har känt mig otroligt trött idag bara. Började 08:30 imorse med Ljudteknik som slutade kvart i 10 och sedan hade jag en lång håltimma till klockan tolv, så då satte jag mig lite i en replokal och övade på Morning has broken som jag skulle kunna spela både ackord och melodi samtidigt på tills idag. Jag försökte också att komma någon vart på min låt som sak vara färdig på måndag, men jag gav upp lika fort. När klockan var 11 kom Andre till skolan och så gick vi och åt. Klockan 12 var det dags för tråkig datorkunskap där jag inte gjorde så mycket eftersom jag inte har någon dator för den är fortfarande  inlämnad. Hoppas jag får tillbaka den snart! saknar den som fan! haha. iaf, efter datorkunskapen hade jag piano i 30 minuter med jimmy. Joona (min pianolärare) hjälpte oss lite med hur man skriver en låt. så jag fick lite hjälp, och sedan visade jag upp att jag hade gjort läxan och det verkade som att joona gillade att jag hade gjort vad jag skulle.

Efter pianolektionen samlades min ensamble grupp och småkollade om någon av dansbandslåtarna behövdes ändras i tonart. Blev nog bara Michaelas låt som behövde ändras, men hon skulle kolla med Frida (sångläraren) och så fixar vi det sen. På måndag när vi har våran första ensamblelektion med de nya låtarna och med de nya grupperna så ska vi börja med min låt, Kristina från vilhelmina. haha! lycka till säger jag då till mig själv :P

När vi var färdiga gick jag till studion där johan august och andre var, det skulle spela in trummor. Så när allt var uppriggat och färdigt så skulle August spela in dt han spelar på min låt crazy av tori amos. min ensamble ska förhoppningsvis på fritiden ta och spela in den :) ska bli kul att få den färdig, och ha en låt där jag sjunger! Roligt =) men det är en massa saker att göra innan det är klart, så det kommer ta ett ganska bra tag ;)

Runt fem tiden kom Butterfly imp till skolan för att Daniel skulle spela in dom, så jag camilla och andre stannade kvar en stund och kollade på. sedan åkte vi hem, andre åkte med hem till mig och åt middag & efter en liten stund så gick vi ner till Andre. Väl hemma hos Andre så satte vi oss i källaren där det var SVIN kallt, men de hade en super skön soffa ;) iaf, där satt vi och pluggade historia. jag hatar historia! När vi var färdiga med historian, så började jag lite smått på min låt. har iallafall fått fram ackord nu, och så gjorde jag en melodi med men den blev tråkig så det får jag fixa imorgon, kommer ha ganska lång tid för att göra det imon i skolan :) så det ska nog fixa sig! klockan 11 var jag hemma igen, och nu ligger jag i sängen och bloggar :) efter detta ska jag visa er dagens outfit, som jag inte gjort på länge.

Så puss så länge <3
Dagsbeskrivning / 0 kommentarer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: