2010-01-29
 15:38:40

Skapande verksamhet

Idag på Skapande verksamhet så lämnade vi in våran senaste uppgift, alltså Danslåten. Min blev 4 minuter typ. Blev väl helt ok typ ^^

Men det jag skulle berätta var att vi fick en ny uppgift idag, spännande! haha.
Uppgiften var iallafall att vi kommer få göra en fri låt, vilket genre som helst. MEN! det måste vara sång på, riktigt text. antingen på svenska eller engelska. och den ska verkligen vara skriven från hjärtat, dina känslor o dina tankar. Alltså på fredag ska vi ha skrivit ner en massa tankar o känslor på ett papper som Daniel ska ha. Sen ska man prata med honom om detta och så ska vi få ut något av detta och göra en grym sångtext om något du känner. Personlig låt verkligen, men vi kommer att visa upp den för klassen och det är verkligen bra. att få blotta sina känslor. för många av de bästa sångarna är så ärliga och känslofyllda. jag gillar många som skriver saker som visar vilka dem ÄR! Vilket är otroligt ärligt för människorna som lyssnar på deras musik.

Så det är den nya uppgiften. och det kommer bli tufft. jag har så mycket känslor inom mig som jag skulle kunna skriva om. har nästan en hel bok om mig. och mina känslor.. kommer blir jobbigt för mig att skriva en låt om detta.. kommer tynga ner mig ännu mer än vad det gör nu. men i slutändan kanske det kommer kännas bättre och lättare. vet inte vad jag ska ta och skriva om bara. daniel sa att jag ska skriva allt så kanske vi får ut flera texter ur den så man kanske kan göra flera låtar ;) fast bara använda en av texterna till denna uppgiften. Jag är taggad! men fortf. rädd och lite nervös. Men jag ska fixa detta!

Vad sägs? Låter det bra? Intressant? :) Yeahj!

Puss <3
my lovely school / 1 kommentarer


Erika - Bloggar om min vardag & intressen

Det kommer bli jättebra! :)

Skriv om mig ^^<3



PUBLICERAT: 2010-01-29, 21:30:10 | URL: http://erikabjorck.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: